*

Kartka - księga.

Kartka – książka to bardzo efektowna forma kartki, dzięki której można również zastosować elementy trójwymiarowe większych rozmiarów. Pierwszy raz z tym typem kartki zetknęłam się na blogu Katii (kartki-ksiegi.blogspot.com). Kurs, który chciałabym Wam przedstawić, opisuje modyfikację tej kartki o wymiarach 20x13cm.

Do wykonania kartki – książki potrzebujemy:
-4 arkusze papieru wizytówkowego A4 (w tym co najmniej jeden sztywniejszy – u mnie 246g/m2 – na okładkę),
-klej Magic,
-papier do scrapbookingu,
-wstążkę atłasową,
-elementy ozdobne – kwiatki, wycinanki itp.

Okładka

Arkusz sztywnego papieru A4 przycinamy na długość 20cm (krótszy bok), a następnie po dłuższym boku bigujemy tak, aby powstały dwie okładki o boku 13,5cm i pasek 2 cm między nimi.





“Harmonijka”
Pozostałe arkusze również przycinamy na długość 20cm. Dwa z nich docinamy na szerokość 19,5cm, a z ostatniego wycinamy dwa arkusze o szerokości 13cm. Każde z powstałych czterech prostokątów bigujemy co 2cm wzdłuż boku o długości 20cm, a następnie zaginamy tak, aby powstała harmonijka. Kolejnym krokiem jest sklejenie naszych harmonijkowych fragmentów w prostokąt. W tym celu nakładamy klej Magic na wewnętrzną stronę jednej harmonijki, a następnie wkładamy drugą harmonijkę “na zakładkę” i przesuwamy do pełnego kontaktu boków kartek – zdecydowanie, ale z wyczuciem, aby nie pogiąć papieru. Po sklejeniu wszystkich boków otrzymujemy “szkielet” części centralnej naszej księgi. Aby zamaskować miejsca łączenia poszczególnych elementów, do górnej części harmonijki można przykleić elementy wycięte dziurkaczem brzegowym.












Ozdabianie
Ozdabianie księgi rozpoczynamy od okładki. Przed naklejeniem papieru mocujemy do okładki wstążkę atłasową (lub inny rodzaj tasiemki), następnie naklejamy papier. Po oklejeniu papierem części wewnętrznej księgi możemy zamocować nasz harmonijkowy prostokąt – i dopiero później zająć się komponowaniem elementów ozdobnych. Warto w tym celu zastosować taśmę dystansową albo większego rozmiaru kwiatki – takie elementy będą się pięknie prezentować w centralnej części księgi. Ja umieściłam tam stosowny do okazji (pierwsza Komunia święta) tekst oraz kielich z Wycinanki. Okładkę z kolei zdobi komunijny napis, również z Wycinanki.










Wykonanie takiej kartki zajęło mi ok. godzinę czasu. Zachęcam Was do spróbowania, ponieważ karteczka jest wbrew pozorom prosta w wykonaniu, a prezentuje się bardzo efektownie i może być oryginalnym prezentem – nie tylko z okazji Komunii.

24 komentarze:

  1. Mój chrześniak w tym roku będzie miał I komunię właśnie. Chyba wiem jaką pamiątkę mu zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie szukałam pomysły na 50-te urodziny,a tu taki jasny i przejrzysty wykład,jak na zawołanie,dzięki

    OdpowiedzUsuń
  3. o, a ostatnio straciłam mnóstwo czasu żeby sobie przypomnieć gdzie ja taki kurs w internecie widziałam,...hahaha...no i nie znalazłam...a tu taka niespodzianka- dzięki:) cudna karteczka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. dziękuję za kursik w sam raz bo potrzebuję na komunię dla chrześniaka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie dość proste w wykonaniu, a jakie efektowne. Świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja właśnie zastanawiam się intensywnie od jakiegoś czasu, w co "opakować" pudełeczko z witaminami dla znajomej "babci" na imieniny. Dzęki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny kurs! dziękuję :) Na pewno wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wielkie dzięki za czytelny i zrozumiały kurs.Na pewno skorzystam.Super pomysł.Pozdrawiam dorotanes

    OdpowiedzUsuń
  9. Wielkie dzięki za czytelny i zrozumiały kurs.Na pewno skorzystam.Super pomysł.Pozdrawiam dorotanes

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. fajniutka, tylko ja bym arkusze na harmonijkę dala 20/20cm, bo jest to bigowane co 2 cm i na końcu wyjcie kawałek 1.5cm i czy to ma być na górę czy na dół...nie jest to zaznaczone..

    OdpowiedzUsuń
  12. Super kurs, efekty na blogu:
    http://napolanie.blogspot.com/2012/03/63-kartka-ksiazka.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Genialne! też spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Miałam pecha, nigdzie nie mogłam znaleźć kursiku jak zrobić taką kartkę i jak wreszcie sama jakoś wymodziłam swoją kartkę znalazłam kursik u Ciebie. Mimo wszystko dziękuję bo przynajmniej robiąc kolejną chętnie skorzystam z wymiarów. Swoją robiłam na oko a teraz będę wiedziała co jak przyciąć.
    Dzięki. Pozdrawiam Szczepka

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję za kurs, skorzystałam :)

    http://mtn-paolla.blogspot.com/2012/07/kartka-ksiega.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny pomysł - wykonanie wydaje się nie być trudnym ale pozory mogą mylić :)

    OdpowiedzUsuń
  17. dziękuje za kursik przydał się :)

    OdpowiedzUsuń
  18. dziękuje to mało powiedziane :D ratujesz mi życie kobieto!:)))

    OdpowiedzUsuń
  19. I ja zrobiłam swoją druga w życiu kartkę I Komunijną wg kursu - Dziękuję bardzo!
    http://na-moim-zapiecku.blogspot.com/2015/05/w-maju-lubie-byc-szczesliwa.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetna kartka:) Zamierzam taką niedługo zrobić, Wasz tutorial mam nadzieje, że mi w tym doskonale pomoże:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniały,przejrzysty i czytelny kurs! Dziękuję, dzięki Pani samodzielnie wykonałam taką kartkę, chociaż w wersji bardzo minimalistycznej, ze względu na posiadane umiejętności i materiały :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję za kurs :)
    Moja kartka-księga : http://sisgold.blogspot.ie/2018/02/kartka-ksiega-na-bierzmowanie.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Właśnie znalazłam kursiki na kartkę. Super pomysł. Dziękuję bardzo za udostępnienie. Wykorzystam na pewno.

    OdpowiedzUsuń