*

Zamiast skarpety na mikołajki - rożek obfitości:)



Idealny na świąteczne słodkości lub inne miłe drobiazgi, oryginalna alternatywa dla oklepanej nieco mikołajowej pończochy - i taki prosty do zrobienia :) Napatrzyłam się na rożki wykonane z tkaniny, w klimacie Tildowym, i zatęskniłam za ich scrapowym odpowiednikiem. I okazało się, że niepotrzebne są wykroje i długie ślęczenie nad maszyną do szycia - wystarczy arkusz papieru 30x30cm, nożyczki, klej i wszystko, czego dusza zapragnie aby rożek ozdobić, a później wypełnić.
Z arkusza papieru wycinamy 1/4 koła, posługując się w tym celu cyrklem lub też metodą "na oko" (jako niecierpliwa dusza, wybrałam tę drugą opcję, jak zwykle... ;) ). Pasek z nazwą papieru możemy, po uprzednim przycięciu rogu, wykorzystać do sklejenia papieru - w tym celu należy go odgiąć. Po skręceniu rożka odgięty i posmarowany klejem pasek mocno dociskamy i czekamy, aż klej porządnie zwiąże. Następnie smarujemy klejem pozostałą część arkusza i zwijamy powoli, mocno dociskając. Wewnątrz rożka mocujemy tasiemkę, maskując miejsce łączenia np. motywem wyciętym dziurkaczem. Co dalej? To wszystko :) Pozostaje tylko kwestia ozdobienia naszego rożka - ja użyłam tutaj między innymi reniferowej wycinanki z filcu, idealnie wpisującej się w świąteczne klimaty. Po napełnieniu słodyczami taki ręcznie wykonany rożek może być zarówno piękną ozdobą, jak i miłym prezentem.














Zuzanka

6 komentarzy:

  1. Piekne bardzo dobry pomysł i wykonanie

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny,ale skarpeta to tradycja ,która ma ponad 100 lat:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie rożek jest raczej alternatywą dla wypastowanych butów wystawianych koło drzwi :) Swoją drogą świetny pomysł na słodkie upominki, pierniczki i orzechy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny rożek, chętnie skorzystam z kursu i zrobię taki synkowi :) Oczywiście wypastowane buty też będą! :)))

    OdpowiedzUsuń