*

Kursik. Papiery i wycinanki w technice DECOUPAGE.

Nowe papiery z serii CZERWCOWA NOC postanowiłam wykorzystać do ozdobienia szkatułki.
Byłam mile zaskoczona jak papiery świetnie przyklejają się do drewna. Dodatkowo dzięki temu, że są grube uzyskałam ciekawy efekt po zeszlifowaniu krawędzi papierem ściernym.



Po wycięciu odpowiedniego wymiaru, namoczyłam papier w wodzie.



Następnie nadmiar wody osuszyłam papierowym ręcznikiem.



Kasetkę posmarowałam klejem do decoupage, ale możecie użyć każdego kleju do drewna, np. wikolu, lub magic’a (jeśli jest gęsty można rozcieńczyć go wodą).




Przykleiłam papier dociskając, ale uwaga - nie należy pocierać gdyż można go zniszczyć.




Gdy papier całkowicie wysechł przecięłam go nożykiem aby oddzielić górę od dołu.
Następnie nadmiar papieru zeszlifowałam papierem ściernym, zrobiłam to pod kątem żeby podkreślić krawędzie bielą papieru.
Całość zabezpieczyłam matowym lakierem akrylowym do drewna, dodatkowo dzięki temu kolor papieru nabrał głębi.





Sagitta

9 komentarzy:

  1. Świetny kursik i bardzo efektywna szkatułka! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pytanie techniczne mam :) Po zalakierowaniu, ścierać czy nie ścierać?

    OdpowiedzUsuń
  3. Wystarczy nałożyć jedną-dwie cienkie warstwy lakieru na papier i nie trzeba szlifować , ponieważ papier sam w sobie jest gładki a po zalakierowaniu jest juz idealnie gładki i utwardzony :)ewentualnie można poprawić krawędzie jeśli coś odstaje

    pozdrawiam

    Dziękuję za te wszystkie miłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna szkatułka i kurs przydatny bardzo!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. doskonała szkatułka, i kursik fajny:)

    OdpowiedzUsuń